Share Button

007

Той, хто часто купує авіаквитки і тримає їх в руках частіше, ніж жетони метро, ​​знають про емоції, які накочуються в момент, коли дізнаєшся, що твій чемодан пропав. А часто сума відшкодування не перекриває і половини того, що вміщувала в себе валіза.

Як так виходить? Відповідь дуже проста: сума, яку виплачує авіакомпанія, регламентована одним із міжнародних договорів: Варшавською або Монреальською конвенцією.

Варшавський договір зобов’язує перевізника компенсувати пасажиру принесений збиток в розмірі 15-25 доларів /1 кг ваги .
За 20-кілограмову валізу клієнт компанії одержить максимум 500 доларів.

Згідно Монреальської конвенції відповідальність перевізника обмежується сумою в тисячу спеціальних прав запозичення ( до 1,5 тис. доларів ).

Щоб уникнути таких ситуацій і вберегти себе від збитків варто оформити страхування багажу. Досвід багатьох мандрівників доводить, що тільки таким способом можна відшкодувати реальні витрати.

Оформлення та вартість

Зазвичай опція страховки багажу входить до складу розширеного договору страхування для туристів, які купили авіаквитки . Також її можна придбати разом з туристичною медичною страховкою (як і авіаквитки, цю послугу можна оформити онлайн на нашому сайті або звернувшись до центр клієнтської підтримки ) .

Процедуру оформлення страховки проводять після покупки авіаквитків, вона є досить стандартною: складається список речей і зазначається їх вартість.

Пасажир може застрахувати свій багаж на один з двох доступних періодів:

  • на час перельоту . Слід звернути увагу, коли страхування вступає в силу. Наприклад, в договорі вказано – після моменту здачі валіз при реєстрації на рейс. Це означає, якщо сумка пропала, або її пошкодили в аеропорту ще до проходження реєстрації – компенсацію Вам ніхто не виплатить. Ціна страховки власних валіз тільки на час перебування в повітрі становитиме від 0,8% до 1,2% від заявленої в договорі вартості багажу.
  • на час всієї поїздки . Залежно від тривалості подорожі та заявленої страхової суми заплатити за кожен день відпочинку доведеться в середньому від 0,5% до 2% від вартості багажу.

Зверніть увагу, що існують і правила зберігання певних речей, порушення яких залучить за собою проблеми з виплатою компенсації. Тому, крім авіаквитків, завжди зберігайте документи, що підтверджують належне зберігання певних предметів (чеки з камер зберігання, сейфів і т.п.)
              
Виплати по страховці багажу розглядаються в таких випадках:

  • пожежа, стихійне лихо
  • псування або втрата під час перевезення
  • ДТП
  • теракт, військове зіткнення
  • страйк, розбій, грабіж тощо.

Також при бронюванні авіаквитків і страхуванні багажу, треба знати про так звану безумовну франшизу .

Простими словами – це певна фіксована сума (а в деяких випадках відсоток від загальної вартості страховки згідно з договором), яку страхова компанія НЕ буде компенсувати. Найбільш поширений розмір франшизи – 50 доларів.

Так, якщо згідно з договором, вартість втраченого авіакомпанією вантажу менше зазначеної суми, ніякої виплати компенсацій не буде. Якщо ж вартість Вашого збитку перевищує зазначену цифру, то франшизу все-одно вирахують, і Ви отримаєте залишок грошей.

Що стосується початку дії страховки (так само, як і терміни закінчення страхового періоду) – тут треба уважно вивчити договір і всі нюанси і умови, що в ньому зафіксовані. Думка, що ці терміни збігаються з датами вильоту /прильоту, зазначеними в авіаквитках, помилкова.

Коли пасажиру відмовлять в страхових виплатах:

  • закінчення терміну страхового періоду (згідно з датами і часу, зазначеному в авіаквитках на момент підписання договору. Тобто, якщо виліт був перенесений або скасований, а в цей час термін страховки закінчився – виплат не буде)
  • неналежне збереження власником предметів, що підлягають спецзберіганню (в камерах схову, сейфах тощо.)
  • псування багажу комахами або гризунами
  • халатне ставлення власника
  • радіоактивне зараження предметів
  • конфіскація
  • зафіксовано стан алкогольного або наркотичного сп’яніння власника

Щоб отримати компенсацію слід максимум через місяць після прибуття подати відповідну заяву в страхову компанію. До нього потрібно прикріпити багажні квитанції, акти псування або пропажі речей, авіаквитки, документи, що підтверджують відшкодування грошей від авіакомпанії.